چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلالی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ حلقه درس مصوب داریم و حتی برخی از شهرستان های اصفهان نیز درس خارج دارند

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی در جلسه تمهیدیه دروس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به برگزاری هر ساله دوره تمهیدیه اظهار داشت: چندین سال است که دوره تمهیدیه برگزار می شود و هر ساله بیش از ۶۰ نفر در این دوره ها شرکت می کنند.

وی افزود: آشنایی با اصول، فقه و معاملات و پاسخ به سوالات طلاب دوره درباره عناوین کتبی که باید مطالعه کنند، برخی از مطالبی است که طلبه در بدو ورزود به دروس خارج باید آن را بداند.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان ضمن توصیه مطالعه کتاب "ستارگان آسمان حوزه اصفهان"عنوان کرد: این کتاب مرجعیت یافته است و شامل مصاحبه هایی با بزرگان حوزه است.

وی اضافه کرد: به طور معمول درس اصول در اصفهان پنج تا شش سال به طول می انجامد و اگر می خواهید از امهات درس اصول باشید در اصول و فقه مباحثه نمایید، مدت زمان درس خارج نیز حداقل ۱۵ سال است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که اصول فقه، اصول فهم است گفت: اگر بخواهید برای جامعه امروز مسئله بگویید نیاز به این علم دارید، زیرا جامعه امروز تحصیل کرده است و بسیاری از مردم به دنبال دلیل هستند، لذا باید مطلع باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در اصفهان اساتید خوبی وجود دارد و برخی از اساتید در قم و مراکز فقهی و اصولی کار کرده اند، در حال حاضر بیش از ۲۰ حلقه درس مصوب داریم و حتی برخی از شهرستان های اصفهان نیز درس خارج دارند و این درحالی است که برخی از استان ها حتی یک درس خارج ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha